zondag 6 december 2009

De sint kwam en bracht ........

De sint heeft héél wat voeten in de aarde gebracht.

Vrijdag kwam de Sint op school. Grote M heeft niet echt schrik van de sint, maar was er niet gerust in. Het begon donderdagmorgen al in de auto op weg naar school.

Grote m: Tja mama morgen moet ik niet naar school
Ik : ah neen waarom niet
Grote m: Jij had dat toch gezegd ( had al eens gezegd als je hoge koorts hebt mag je thuis blijven)
Ik :ah ja
Grote m : ja ja mamma jij hebt dat gezegd.
Ik: mama had gezegd als je hoge koorts hebt
grote m: (doet zijn muts omhoog en voelt aan zijn voorhoofd, had dit net gezien) mama begin toch al warm te worden
ik: goed geprobeerd!!!
ondertussen aangekomen aan school liep hij in volle vaart naar binnen.
De hele dag liep hij zeuren dat hij op vrijdag niet naar school wilde.

Vrijdag morgen:
Sint was langs geweest had een briefje en een beetje snoepgoed achtergelaten.
Beide kindjes vol verwachting ,en ze gingen toch maar school. Van de koorts van grote M was er ineens geen sprake.

Nu kwam het ook,grote M dacht dat hij alleen naar de grote school moest en dat broerie niet meeging, Dat J en L er niet gingen zijn.
Maar toen ik zei ,dat broerie wel meeging en J en L er ook gingen zijn was geen probleem. De spieren werden losgemaakt ( je wist nooit of ze mee zwarte piet moesten uithangen) en de stembanden gesmeerd.

's middags vroeg ik en hoe was het op school beide in koor" OOhhhhh mama zoooo leuk"

Wat bracht de sint thuis:
* bert bever gezelschapspel
* winnie the pooh wiebel toren
* Cars mega bloks
* 2 vrachtwagens
* knikkers
* 2 ontbijtsets van cars + placemat
* strijkparels ( dit is echt een groot succes hier)
* speculoos van de bakker( jaja de kindjes weten dat die van de bakker komt,die pieten kunnen het anders niet aan. Maar wel onder het goedkeurend oog van de bakkersPiet)
* clemantientjes
* letterkoekjes
* varkentjesmarsepein
* chocolade

Zelfs bij nonkel J en tante I was de sint geweest,daar had de sint een brandweerwagen achtergelaten.

De sint was weer gul dit jaar !!!

Dag sinterklaasje,daaaag daag zwarte Piet, tot volgend jaar !!!!!!!!!!

Geen opmerkingen: