donderdag 14 januari 2010

tandarts

Gisteren op controle bij de tandarts, mama en de kindjes.
Het begon thuis al, kleine M zag het niet zitten om zijn tandjes te laten "trekken". Maar verder geen problemen.

In de wachtkamer hing er een poster hoe men tanden kan laten "inplanten". Grote M stond die poster te bestuderen. Opeens zegt hij " hé kijk,die heeft hetzelfde als ik, die is ook zijn tanden kwijt"
( Grote M was 1.5 jaar toen hij onderuitging op de mat recht op zijn voorste tanden,resultaat 1 losse snijtand. Maar iedere keer hij te wild was en hij viel was het steeds op die tand. Dus die stond al echt héél los. Tot hij op een keer achter mij op de stoel stond te springen had hem al meerdere keren verwittigd. Plots komt hij met zijn tanden op mijn rug terecht . Hij zegt mama, heb me een beetje pijn gedaan.Ik zie dat er bloed uit zijn mondje komt, was al om een nat koud washandje gegaan . Wat zie ik achter hem op de grond liggen .............. inderdaad zijn tand die al +/- 2.5 jaar los stond.
Voor hem geen probleem,hij loopt dus al 1.5 jaar rond met een "schietkraampje").

De controle verliep vlekkeloos deden goed hun mondje open en de controle was zo voorbij.

Geen opmerkingen: