donderdag 5 januari 2012

opruimen

Het is hier nog enkele dagen vakantie en dat is binnen wel te merken.

Vorige week viel het nog mee toen was manlief ook met vakantie en had grote M 18 uur training en dan was er nog 1 training weg gevallen.
Deze week stonden er ook veel trainingen op de planning maar grote M kon er maar 2 meedoen omdat de trainer hem kon komen halen.

Door het slechte weer kunnen de jongens ook niet veel buitenspelen; Dus zetten ze het binnen maar overeind. Het probleem is,dat opruimen hun beste ding niet is. Maar op school behoren ze dan tot de beste opruimers, thuis kennen ze dat woord niet . Grote M ,als die opruimt die zou alles onder de tafel zetten, stoelen er mooi voor en alles is klaar. Beide profiteren ervan dat ik niet goed kan bukken ( bekkeninstabiliteit).
Eergisteren heb ik 6 tot 7 keer moeten vragen of ze de tafel wilde leegmaken en opruimen zo dat ik die kon dekken voor het avondeten. Dan kreeg ik nog te horen " wat moeten we opruimen?"

Gisteren had ik allerlei dingen opzij gezet dat wel voor onbepaalde tijd zou verdwijnen. Deze morgen zei grote M, ik zal alles wel goed opruimen. auto's bij auto's, blokken bij de blokken, ...... Ik zei hem dat vind ik nu flink dat je gaat opruimen zoals het hoort en alles gaat sorteren. Wat bleek nadien, hij had de zakken gewoon bijgevuld tot ze vol waren en terug bij het speelgoed gezet. Hij was dan eerst zinnens om ze onder de tafel te zetten,nadien wilde  hij dit doen met een kartonnen doos.
Dat is volgens hem nu opruimen.

Geen opmerkingen: