vrijdag 27 juli 2012

Slakken

In de serre heerst er een ware slakkenplaag. Er staat een slakken val, maar die beestjes negeren die wijselijk. Maar ik negeer de de slakken niet. Elke ochtend als ik de serre open zet ga ik op "ronde". Deze ochtend stond de teller op 18, gisteren heb ik ze niet geteld maar het waren er ook veel, eergisteren had ik ook een flink aantal.
Het is de Spaanse wegslak.
Ik had slaplantjes, die zijn opgegeten. De paprikas, ook aan gegeten er hingen er nog een stuk 3 aan,die zijn ook al aangetast. Had begin deze week alle aangetaste paprikas afgedaan denk een stuk of 7.  Dus in totaal al een 10-tal opgevreten.
Zelfs de tomatenplanten inclusief de tomaten zelf mogen er ook aan geloven. Al lees ik op het net dat de slakken niet aan de tomatenplanten zelf eten.

1 opmerking:

TIO zei

onze tuin is daar ook de ideale speelplaats voor... vorige jaren vanalles proberen planten en ook alles op, dit jaar doe ik de moeite niet meer, wel jammer, want vind het heel leuk groentjes uit eigen tuin te kunnen eten maar ja...