donderdag 7 maart 2013

even stoom afblazen

Deze morgen bijna een aanrijding gehad met "koning-auto" . Ik breng de jongens elke dag naar school met de bakfiets.( dit is de onze)
Nu deze morgen was het weer vrij druk op de baan ( N70) moet dan ook een op en afrit van de E17 voorbij. Bij dit laatste was het weer van dat de auto's stoppen niet , kijken gewoon of ze onmiddellijk de baan op kunnen. Er kwamen 3 auto's en een motor van de afrit., de eerste 2 auto's en de motor reden de baan op maar ik was nog een eind van hen vandaan. Maar bij die laatste auto niet.
Heb mijn remmen moeten dichtknijpen dat ik dacht nu is de kabel af. Dan nog was de auto niet zinnens om te stoppen. Tot ik riep, als ik niet geroepen had, was het knal erop.
Gelukkig was het niet nat of glad, want als een bakfiets begint te schuiven, hou je dat niet tegen.
En zeg nu eerlijk, een bakfiets is nu niet zo klein .
Waar ik me zo aan kan ergeren is dat koning -auto het fietspad ook als parking ziet. Wij als fietser moeten ook niet  in het midden van de weg gaan fietsen!!!!!

Wat ik dan doe is gewoon stoppen achter de auto die geparkeerd staat op het fietspad. Krijg dan wel een boze blik, maar trek me dat niet aan.
1 keer heb ik eens gehad dat er iemand zei, kon me nergens anders parkeren.
Heb toen gezegd wij als fietsers moeten ook niet op de baan rijden,waar de auto's rijden. De reactie was " oeioei , mevrouw is precies niet goed gezind"
Heb al gezegd tegen manlief, ga eens een knijptoeter kopen voor op de bakfiets misschien dat ze dat horen, want als je belt horen ze het niet

Geen opmerkingen: