vrijdag 24 mei 2013

Weinig

Eigenlijk is er niet zoveel te bloggen.

Met baby M moeten we regelmatig naar de dokter, niet omdat hij ziek is maar voor zijn gewicht.
Toen we in april naar kind&gezin( cb) gingen bleek hij niet zoveel bijgekomen. De volgende dag naar de ka gebeld om de gegevens door te geven.
De dag erna kreeg ik telefoon terug dat ik vroeger op controle moest. De afspraak werd gemaakt op 8 mei, de dag voor kleine M communie.
Hij is alert, wil alles weten, kruipt rond achter een autotje aan en desnoods met geluid erbij( en dat voor bijna 14 maand) ....... dus op dat gebied niks aan de hand. Alleen zijn gewicht, tja dat is een andere zaak, hij weegt nu 8kg080 en 71,5 cm.
Er is toen ook bloed geprikt, daaruit blijkt dat hij ijzer tekort had ( net geen bloedarmoede) VitD was al omhoog gegaan.
Nu schrijf ik op wat hij eet aan groenten en fruit. Krijgt hij zijn ijzersuplement en VitD . Probeer hem zoveel mogelijk ijzerrijke groenten en fruit te geven. In de hoop dat het allemaal een beetje helpt.
Komende woensdag moeten we terug op controle. Gewichtscontrole en wederom bloed prikken.

De tuin ,daar lopen we achter mee. Het "mooie" weer zit er iets tussen.
Ik verlang naar warmte, zon, ....... net zoals iedereen. Met het regenweer heeft een mens bijna geen fut om iets te doen.
Het kriebelt dan om te neuzen op handwerksites. Om te denken dat is mooi, of dat, .....
Maar mijn voorraad is al zo groot:-)
Nu ben ik weer aan mijn theenap bezig met cupcakes. Daar ben ik bijna half weg mee. Daar kan ik tussendoor enkele steekjes bij zetten, met mijn trouwfoto niet daar wil ik echt tijd voor hebben/ maken. Maar met een kruipertje in huis is dat niet zo makkelijk.
Grote en kleine M vragen dan ook hun aandacht. Ben eigenlijk de heel dagen bezig met opruimen, want dat is nog steeds hun favoriete ding niet.
Sommige dagen merk ik niet dat ik iets gedaan heb.

Geen opmerkingen: