zondag 1 september 2013

kliekjes rijst met veel kleurtjes

Deze week had ik een stuk groene en gele courgette over. In de serre had ik zoete puntpaprika, in de tuin had ik wat kervel  en een handvol boontjes.
Had ook nog wat gesneden rode ui. Dus eigenlijk allemaal kliekjes.
Wat kon ik er mee doen , pastasaus was geen optie voor mij daar was het te weinig voor.
Een soort van boerenomelet, maar ik had geen champignons dus die optie werd ook al geschrapt.
Toch vond ik het de kunst om er toch iets lekker van te maken, soep had ik geen zin in en de combinatie zag ik niet zitten.
Had de courgette, de boontjes, puntpaprika, 1/4 Spaans pepertje, in kleine stukjes gesneden . Had ook nog een klein doosje gerookt spekjes dat op moest. Heb dat allemaal samen gedaan in een pan en daar een klein blikje mais bij, Toen bedacht ik kan er eigenlijk wel rijst bij koken. Zo gedacht, zo gedaan
dan heb ik alles onder elkaar gedaan  met nog omelet in stukjes en peterselie.
Het was super lekker had vrolijke kleurtjes, zelfs baby M vond het lekker !!


benodigdheden:
* gele en groene courgette ( bij mij was het ongeveer 1/4 van elk iets groter)
* rode ui
* een handvol boontjes ( was ook te weinig voor baby M)
* zoete puntpaprika
* Spaans pepertje naar keuze
* klein blikje maiskorreltjes
* klein doosje gerookt spekblokjes ( hoeft niet)
* (biologische ( bruine)) rijst
* omelet in kleine stukjes
* wat kervel en peterselie

Geen opmerkingen: