dinsdag 22 oktober 2013

Oudercontact

Gisteren het eerste oudercontact en rapport gehad. Het was zoals gewoonlijk super. Super oudercontact en super rapporten.

Gelukkig zijn de jongens op school rustiger en braver dan thuis.
Want thuis loopt het soms de spuigaten uit. Het voorbije weekend nog. Ik vraag hen 1 keer per week om alles goed op te ruimen.
Kreeg daar reacties op en als ik anders iets vraag is het 5- 6 keer  voor er al een reactie komt.
Ik zei hen dat ik dat op school toch eens ging zeggen.
Dan had ik vlug reactie: " neen ,mama niet doen, please"
Zei hen, dat ze  dan deze keer mee in de klas moesten gaan dat ze het hoorden.
Grote M was er niet gerust in, zelfs kleine M ook niet want die zei : Mama je mag dat niet zeggen op school, want anders moeten we bij de directeur en vliegen we van't school.
Mijn reactie: dat is het toppunt, jullie hangen het thuis uit, op school zijn jullie de voorbeeldjes en je weet het dan nog van jezelf.

De commentaar van kleine M zijn juf was: dat is echt een tof kind, zo ne toffe gast om in je klas te hebben. Echt voorbeeldig.
Hij had dan ook 89,94 % op zijn rapport.

Bij grote M klonk het dan weer: zo een rustige . echt een leergierig kind. Heb dan ook niet de indruk dat hij ergens moeite mee heeft. Soms misschien wel ff verstrooid maar lang duurt het nooit.
Begrijpt alles en luisteren, vooral bij wero dat is echt zijn ding.
Hij behaalde 85,78%

Geen opmerkingen: