maandag 31 maart 2014

raar maar waar

Grote M had vorige week op school een boon geplant in een potje. Dat moesten ze thuis 10 dagen volgen. Vandaag ging het plantje terug mee naar school.
Vorige week vroeg ik aan grote M  zijn er in de klas al bij wie het boontje uitkomt. Ja zei hij bij sommigen staat het al een 3-4 cm.
Bij ons nog niks, tot ik eens goed kijk onderaan het potje zie ik een uitsteeksel hangen. het leek echt op een kiem. Omdat het vorige week op de fiets was omgevallen in de fietsmand dachten we, misschien zit de boon ook verkeerd. Dus ik alles voorzicht uit het potje gehaald en gekeerd.
Nu deze ochtend op school was bij sommige hun boon wel al heel groot.
Grote M komt bij mij, mama zou het toch niet kunnen dat ze omgekeerd zit.
Dus wat deed ik ,de hele boel nog maar eens draaien en raar maar waar, blijkbaar was bij grote M zijn boon fout in het potje.
Had ze enkele dagen met de wortels naar boven gezeten ( bloos bloos....)
Onderaan in het potje zat een mooi licht groen plantje.
Grote M blij dat hij toch een "groen" plantje heeft.
Y zijn vriendje had minder geluk, zijn plantje was niet uitgekomen.

Geen opmerkingen: