vrijdag 18 september 2015

Ergernis babboe bakfiets

De laatste  tijden hebben manlief en ik een "nieuwe" hobby ons ergeren aan Babboe .  We hebben al 3 jaar problemen met ons achterwiel. We hebben constant spaakbreuk.
Babboe wil het probleem niet (h)erkennen. Als we mailen krijgen we steeds verschillende "opmerkingen"
* teveel gewicht
* te lang gewacht voor onderhoud
* verkeerd gebruik
*  ......
De laatste keer dat er een monteur is langs geweest is 3 weken geleden om de spaken te controleren. Ik heb nu 3 gebroken spaken.

Nu verwoorden ze het heel mooi ingepakt dat we de bakfiets niet goed onderhouden.
We zouden hem alle 100 km moeten laten nakijken door een erkende Babboe-monteur. Ik fiets elke week al ruim 130 km, dus wil dit zeggen dat ik  +/-4 dagen per week met de bakfiets kan rijden. Een monteur laten komen kost nu +/- 85 euro dan is er nog niks gewerkt aan  de fiets.
Het is ons woord tegen dat van hen. Want ze houden de mail en werkbonnen bij. Als je mailt nemen ze de woorden van de werkbonnen.

4 opmerkingen:

Sandra zei

Pfff. Lijkt me erg lastig.
Misschien verkopen die fiets en opteren voor een fietskar nu. Er zijn ook goedkopere versies dan Chariot die even goed rijden :-). Ik heb er nu zo één gekocht bij mijn plaatselijke dealer één kilometer van huis en de kar doet het prima.

Groetjes en fijn weekend en hopelijk is de ellende snel voorbij.

Sabrina zei

Ik heb nog een fietskar, gelukkig heb ik die nog.

Miss Milla at Home zei

Om de 100 km een onderhoud? Dat is toch niet realistisch... Ik heb geen ervaring met een bakfiets, wel vroeger met een fietskar gefietst. Ik ben daarmee gestopt omdat de auto's heel erg weinig rekening met je houden en ze een paar keer bijna tegen mijn kar reden. Erg gevaarlijk als er een kind inzit.
Knap dat je zoveel fietst!

Nicole Orriëns zei

Wat vervelend dat ze het probleem steeds bij jullie neerleggen. Zo'n bakfiets is vast niet goedkoop dus dan verwacht je toch wel goede service. Ik vind dit geen aanbeveling voor Babboe!

Huisvlijt