maandag 26 oktober 2015

Zuurdesemwafels.

Sinds juli gebruik ik zuurdesem ipv gist. Waarom ??kleine M had een voedselintolerantie voor onder andere gist. Ik gebruik gedroogde zuurdesem van bij de natuurwinkel. Je kan dit ook zelf maken, maar je weet maar na enkele dagen of je starter werkt. Kleine M eet ook heel graag wafels, maar daarin zit gist. Dus ik op zoek naar een recept met zuurdesem. De vraag was ook zou dit wel lukken. Toen Grote M op bosklas was had ik dit al eens geprobeerd. Kleine en baby M waren echt verkocht . Dus was het voorbije weekend manlief en grote M aan de beurt. En ook zij vonden het lekker zuurdesemwafels.

benodigdheden:
* 10 gram gedroogde zuurdesem
* 270 gram (spelt)bloem
* 30 gram ( riet - cocos)suiker
* 455 gr melk
* 2 eitjes
* 50 gram boter , olie of cocosvet
* snufje zout
Alles mengen en ruim 2 u laten rijzen.
Ik bakte ze goudbruin in het hartjeswafelijzer. Ze zijn super lekker met een toefje ( zelf vers geklopte) slagroom en poedersuiker


Geen opmerkingen: