woensdag 13 juli 2016

champignon op zijn Grieks

Ik had nog een rest champignons over. Te weinig voor een ander gerecht(je), soep, ....
Tot ik opeens dacht aan een recept dat ik eens had gelezen, champignons op zijn Grieks, lekker op een boterham.
Het is heel simpel en lekker, budgetvriendelijk, vegetarisch, zonder bewaarmiddelen,

Benodigdheden:
* champignons
* 1 rode ui
* 1 witte ui
* citroensap ( geeft de smaak van champignons een oppepper)
* Tomatenpuree
* snuifje chili vlokken
* Verse tijm, oregano
* olijfolie
* laurierblaadje

bereiding
*Snij de uien en fijne halve ringen. Champignons snijden
* verhit de olijfolie, stoof eerst de uien glazig, voeg daarna de champignons erbij, goed omroeren.
* voeg de kruiden toe en het sap van een halve citroen.
* tomatenpuree toevoegen en nog even laten door pruttelen
even proeven, na het proeven voegde ik een druppeltje agavesiroop toe, om te zurigheid wat weg te nemen.
Laten afkoelen en in een potje doen. bewaren in de koelkast.




1 opmerking:

Sandra zei

Mmmmm. Lekker. Ik eet heel graag champignons. Helaas zijn ons kinders er niet zo dol op.