zaterdag 17 februari 2018

12 jaar

Het lijkt of het pas gisteren was, dat hij werd geboren. Toen ik 4 maand zwanger was liep ik met een gekneusd bekken rond. Zo een stuiterbal was hij. Met 30 weken had ik 2 cm ontsluiting . De dag dat ik werd ingeleid ging het niet zo vlot. Tot ze een infuus kwamen steken, de gyn zei nog denk nu niet dat je binnen een uur bevallen bent. Je mag nog zeker 3-4u rekenen.
Maar dat was Midden M zijn plan niet. 3 kwartier later was hij er al. Alles ging vlot , te vlot ... Elke wee ik had zagen ze hem schijven, geboren zonder dat ik moest persen.
Helaas na een kwartier begon M te piepen, het werd coveuse . De volgende dag werd hij overgebracht naar het UZ Gent dienst Neonatologie. Zijn vlotte geboorte had ervoor gezorgd dat zijn longen niet rijp waren.
14 dagen heeft hij daar doorgebracht.
Nu 12 jaar later is hij een pracht kereltje, die heel hooggevoelig is.  Zijn vulkaan kan lang borrelen, maar als hij explodeert is er niks veilig.
Zijn grote passie is kunst en Lego.  Kunst in al zijn vormen, zelf knutselen, schilderen, ....... Toen hij een jaar 4-5 was kreeg ik van iemand eens te horen of de vraag of het mijn kind was. Ik mocht er terecht fier op zijn. Om de manier waarop hij naar een gebouw stond te kijken.  Hij volgt al jaren tekenschool en gaat volgend jaar ook Kunst volgen.
Een aantal weken geleden zei hij " mama voor mijn verjaardag wil ik een zelfgebakken taart, met slagroom en hagelslag"
Wat kreeg hij, een zelfgebakken taart met slagroom en heel veel hagelslag.

Helaas heeft zijn verjaardag ook een minder kantje . Toen hij 2 werd is mijn papa overleden. Sinds die dag worden de verjaardagen hier "anders" gevierd

Geen opmerkingen: