zaterdag 6 maart 2010

bloedneus

Deze morgen zag ik aan kleine M zijn neusje bloed dat was opgedroogd. Ik vroeg aan hem en aan manlief of hij soms een bloedneusje had gehad. Beide wisten van niks. Dus neusje proper gemaakt en dacht alles is opgelost.
Na een tijdje zie ik opnieuw een spoortje bloed aan zijn neus. Vraag aan kleine M je hebt toch niks in je neus gestopt. Zijn reactie " denk het niet"
Neusje opnieuw proper gemaakt. Bel voor de zekerheid naar de huisdokter , het spreekuur was net gedaan,maar ik mocht nog komen. Want wachten tot maandag, voor de kinderarts zag ik niet zitten.
Dus samen met zoon - en manlief naar de dokter.Grote M bleef thuis bij mams.
Dokter kijkt in zijn neusje ziet niks zitten.
Vraagt of hij verkouden is : neen
verkouden geweest: enkele weken geleden
Maar kleine M is zoals zijn mama, de hele winter snotteren en vanaf het zonneke schijnt en warm begint te worden is dat gedaan.
In zijn neusje is niks te zien, geen sporen van verkoudheid alleen een bloedkorstje vooraan,waarschijnlijk een klein adertje dat wat gesprongen is.
Vandaar dat er soms een spoortje bloed te zien is. Het is echt vooraan in zijn neusje.

3 opmerkingen:

moeke Vera zei

vervelend hé, die bloedneuzen. Ik heb zo'n periode gehad dat, telkens ik borstvoeding gaf, het bloed eruit spoot. De dokter wist met de vertellen dat er geen rechtstreeks verband zou bestaan ... ik twijfel eraan ...

Juud zei

hoe gaat t nu? is het al over of heeft hij er nog steeds last van? vervelend hoor

Sabrina zei

Hij had er blijkbaar alleen zaterdag last van. zondag niks ( zelfs niet nadat hij uit zijn bedje was getuimeld)