donderdag 11 maart 2010

Geluk - ruiken

Waar kan een mens gelukkig van worden. Of echt blij en tevreden.
Voor de ene dit,voor de andere dat. Ik kan dat vooral hebben met geuren of echt kleine dingen,waar velen niet bij stil staan.
Ze zeggen soms geluk zit in een klein hoekje.

Zo had ik gisteren tuinkers gezaaid op keukenpapier. En die geur vind ik nu zalig, om te ruiken. Net zoals wasgoed dat buiten gedroogd is. Daar kan ik nu echt van genieten en de hele tijd aan ruiken.
De seizoenen ruiken,is ook ziets waar ik echt gelukkig van kan worden. Ok ja soms brengen de seizoenen hun last mee, zoals de lente en zomer met de hooikoorts en de allergie van bomen, maar dat neem ik erbij.

Ik kan lopen piekeren, zagen, ....... maar een geur die ik graag ruik,daar kan ik echt van genieten en zeggen"dat is nu geluk"(met soms een niesbui tot gevolg)


Hoe denken jullie over "geluk"???

Geen opmerkingen: