maandag 13 februari 2012

chocolade -cocosnoot - cupcake

Het voorbije weekend stond hier alles in het teken van cupcakes bakken en versieren.
Gisteren was het pastafestijn bij de jongens op school. Ik had me opgegeven om te helpen bij het dessert. Dus het werden cupcakes in alle geuren en kleuren.
Er werden cupcakes versierd met glazuur en strooisels ( vooral dan door de jongens)
Er werden cupcakes gevuld met bavarois en afgewerkt met bavarois.
Kortom ik had een +/- 50 stuks gebakken. Op zich valt het mee,maar als je weet dat ik maar per 6 kan bakken in mijn combi-microgolfoven.
Helaas geen foto, want ben er vergeten foto's van te nemen.

Ik had ook chocolade - cocos cupcakes gemaakt:
benodigdheden:
* 125 gram (room)boter
* 125 gram (riet)suiker
* 2 eitjes
* 125 gram zelfrijzende bloem
* zakje vanillesuiker
* bakvaste chocolade druppels
* gedroogde cocos

bereiding:
De eitjes met de suiker ( ook vanillesuiker) wit kloppen ,bloem erbij voegen en als laatst de gesmolten boter. Chocoladedruppels eronder mengen
De papieren cups vullen( ik zet die altijd in een muffinvorm) bestrooien met de cocos.
20-25 min bakken op 180 graden ( afhankelijk van je oven)

1 opmerking:

TIO zei

Dat ken ik, wij hebben ook enkel een combi-microgolfoven... Maar ja, traag lukt ook he :-)