vrijdag 28 februari 2014

Drukke dag

Gisteren bedacht ik me zo dat eigenlijk een 23 maandertje toch een drukke dag heeft. ;-)


Je start je dag met enkele boterhammetjes ( lees 3), een beetje sap, dan ga je bij mama nog even "tanken". Een uurtje later ga je terug zeuren voor een boterham. Dan gaan er nog makkelijk 2 bij .
Daarna eet je nog een cakeje( het eerste want er volgen er nog )
Terwijl ik een broek inkort, zit baby M te prutsen bij me op een stoel.
Als ik aan het stofzuigen ben , komt hij wat zeuren, want dat lawaai is nog niks hoor.
Ondertussen was ik verder cupcakejes aan het maken ( het grootoudercomité bestaat 10 jaar bij ons op school en enkele mama's van het oudercomité verzorgen het dessertenbuffet). Ondertussen is baby M aan het spelen, wat in de woonkamer , dan wat in de veranda. Tussen het  spelen eet hij nog wat cake, drinkt hij nog wat.
Hij schuift een opstapje tegen de kast, ik vraag wat ga je doen.
baby M: Olala oek( chocolade zoeken)
ik: alle chocolade is op.
neemt hij maar een cakeje en is weg, verder spelen , de poes wakker maken, op de leuning van de zetel kruipen, poging voor op de vensterbank.
Hij ziet dat er cakejes in de oven staan, gaat het zijne halen uit de veranda en komt binnen en zegt  met pretoogjes   " mmmm ekke eek"
Nog eens doorspoelen met mamamelk, dan gaat hij een dutje doen
2- 2,5 uurtjes rust , welverdiende rust .
Na zijn dutje eet hij zijn groentjes, Als zijn bordje over half is, zegt hij voor ekke ( Jeckel, die staat al even te wachten want die eet de rest van de groentjes op)
Na zijn middag eten gaat hij maar verder met prutsen , van alles en nog wat uithalen.
Overlag liggen er dvd's, ondertussen heeft hij de tv aangekregen.
Ik zet de tv voor hem op studio 100, het zijn liedjes van K3, samson, maja de bij ( baby M gaat zijn boekje halen van maja de bij en kijkt van tv naar zijn boek en omgekeerd. Ondertussen staat hij wat te "dansen"
Van het dansen krijg je honger, eet hij een banaan ( een stukje) Terwijl ik de was ophang , ligt hij al terug met de auto's te spelen.
Dan is het tijd om de broers te halen, een rustmomentje voor hem, eerst in de bakfiets en op school bij het wachten in de draagdoek.
Terug thuis gekomen, speelt hij nog wat en als de broers even tv kijken na het huiswerk, "kijkt hij mee".
Manlief is wat vroeger thuis omdat grote M therapie heeft.  Als grote M en ik bij de therapie ben, blijven kleine en baby M bij de papa.
Papa kan baby M nog in bad steken, want de luier was te vol.
Bij het avondeten is baby M zo moe, dat hij alleen nog wat fruit eet.


Blij dat de dag erop zit, en hij naar zijn bedje kan.

Geen opmerkingen: