maandag 8 december 2014

tomatensoep

Zaterdag had ik mijn groenten ingeslagen. Hier niet zo ver vandaan is er een hoevewinkel. Op regelmatige tijdstippen hebben ze ook promoties.
Deze keer kon ik wel heel wat gebruiken. De voorraad spaghettisaus, soepen, .... moest ik toch aanvullen. Kortom ik had veel groenten voor weinig geld.
Wat had ik voor iets meer dan 34 euro:
* 5 kg trostomaten
* 5 kg witloof ( deels al verwerkt in soep)
*  knolselder
* 3 kg paprika-mix (verwerkt in soep en spaghettisaus)
*  soeppakket: bevat : prei, 1 kg wortel, witte selder, 1 kg  ui
* 3 rode bieten
* 3 raapjes
* 1 witte kool
* 1 appeltap
* 25 kg aardappelen

De trostomaten gingen voor 2/3 in de soep, met een deel van de rode paprika's, selder ,wortel, ui, een teentje knoflook gingen er ook bij. Bouillon naar keuze .
Alles goed laten koken, daarna mixen door de zeef nog eens en klaar is de tomatensoep.
Mijn jongens eten niet graag gemixte soep maar deze tomatensoep gaat er steeds in. Natuurlijk wel afgewerkt met soepballetjes of spinnen ( gehaktballetjes met spaghetti erdoor )

1 opmerking:

Nicole Orriëns zei

Klinkt lekker. Ik ben dol op tomatensoep!

www.huisvlijt.com