dinsdag 11 augustus 2015

braambessen

Enkele jaren terug had ik opnieuw braambessen in de tuin gezet. Dit jaar zijn ze echt heel productief.
Gisteren heb ik er geoogst, omdat het op het zicht er toch best veel uitzagen toch maar eens gewogen.
Het bleek een 973 gram te zijn. Er hangen er nog op, maar nog niet rijp.
Dus ffkes een rekenwerkje gedaan( ik werk met 1,5 kg fruit en 500 gram confituursuiker)   en braambessenconfituur gemaakt.
De confituur smaakte super lekker.

Veel heb je niet nodig.
Braambessen, confituursuiker, sap van 1 citroen / limoen, en schone, propere potten

2 opmerkingen:

Miss Milla at Home zei

Wat fijn dat je zo'n goede oogst hebt. Ik heb ook al braambessen denken te planten. Gaan ze erg woekeren (daar ben ik een beetje bang voor) of valt het wel mee?

Sabrina zei

goh ja dat woekert wel , maar ik snoei die. En als er zoals nu hele lange takken tussen zitten knip ik die ook weg.