zondag 23 november 2008

Wafels

Naar oude gewoonte bij "slecht" weer of koud weer is het wafelbak thuis.
Kan me nog herinneren dat mijn grootmoeder zaliger dat ook deed. Zie ze nog zo zitten achter haar wafelijzer.
Wel als ik wafels bak, is het met het toestel van mijn oma.
Mijn papa at ook graag wafels maar dan met spekjes in gebakken.
Het deeg is bijna hetzelfde recept als dat van mijn oma of toch een deeltje.

recept:

* 600 ml bruisend water
* 4 eieren
* 200 gram zelfrijzende bloem
* 2 eetlepels suiker
* 100 ml gesmolten boter.


Dit alles mengen, het eiwit opkloppen en als laatste onder het deeg mengen.
Laat het deeg rusten. Wafeldeeg is het beste als het ff gestaan heeft.
Ik laat het meestal een uur of 2 staan.

Dan de wafels goudgeel, krokant bakken. Op dienen met suiker, confituur, ...........slagroom.

Eet smakkelijk !!

Geen opmerkingen: