vrijdag 27 mei 2011

aardbeienyoghurt

Een maand of 2 geleden heb ik een yoghurtmachine gekocht. Het was een superkoopje voor 5 euro, omdat het de laatste stuks was van 1-malige aanbiedingen.
Dacht toen waarom niet. Dus ondertussen heb ik al wat verschillende soorten yoghurt gemaakt.
Gisteren maakte ik aardbeienyoghurt. We hebben veel aardbeien in de tuin,dus dacht ik ik ga het op deze manier proberen. Gewoon op mijn gevoel.

Dus ik nam :
* een ruime portie aardbeien, spoelde deze en verwijderde de kroontjes en sneed in stukken
* in een pannetje maakte ik een moes ervan, deed er 2 eetlepels (biologisch oxfam) rietsuiker erbij roeren en klaar.
*laten afkoelen
Als alles gekoeld was deed ik de aarbeienmoes in de potjes iets meer dan een eetlepel
* een eetlepel witte ( magere hoeve)yoghurt
* bijvullen met melk.

Alle potjes in de machine , machine aanzetten en wachten tot deze ochtend.
Voor de kindjes naar school gingen was hij al koel genoeg en het was lekkere yoghurt al zeg ik zelf !!!

1 opmerking:

Juud zei

wat leuk zeg. wist niet dat je zulke machines had!