donderdag 30 juni 2011

ontdekking

Deze voormiddag heb ik een ontdekking gedaan.

Sinds een week of 2 zien we hier regelmatig een mooie muizen grijze poes. Had ze al eens wat melk gegeven. Deze voormiddag zag ik ze opnieuw, ik probeerde ze te lokken.
maar poes kwam niet echt dichterbij. Maar gaan lopen deed ze ook niet. Ik enkele stapjes dichter ,poes bleef zitten bleef haar lokken ondertussen. Opeens zag ik iets "glippen" ik dacht je meent het niet een rat. Maar dan opeens zag ik, dat de verhoudingen niet klopten.
Keek nog eens goed en het bleek een kitten te zijn van tussen de 6 à 8 weken. Blijkbaar woont de poes met haar kitten in het hok wat nu als rommelhok dient maar vroeger bij mijn papa de konijnen zaten.
Ben dan maar eens gaan neuzen in onze koelkast achter een restje vlees. Daarna ben ik naar de winkel gereden om voer voor de poezen.
Tja, kon / kan ze toch niet aan hun "lot" overlaten. De jongens blij met hun nieuwe huisdieren.
De buren zullen iets minder blij zijn als ze dit horen/weten.

Zo hebben we al veel poezen gehad. Achtergelaten, niemand die ze verzorgd, ....

3 opmerkingen:

TIO zei

Wel goed dat je ze eten krijgt, maar als er niet aan sterilisatie of castratie wordt gedaan blijft het probleem natuurlijk he

Sabrina zei

Eens we ze te pakken krijgen, gaan ze beide naar de dierenarts.

Juud zei

wat bijzonder een poes die zijn huisje bij jullie zoekt! die jullie uitkiest...
dat is wel heel speciaal.