donderdag 15 september 2011

appels - appeltaart

In onze tuin staan er ook fruitbomen. Waaronder een goud renet, een hoogstam en de ideale stoofappel. Deze boom staat er al héél wat jaren. Die dateert nog van mijn grootmoeder.
Het ene jaar geeft hij veel appels , het andere jaar minder. Dit jaar heeft hij heel wat appels wij zijn blij met z'n gulheid.
Toen ik enkele weken terug rode kool maakte om in te vriezen had ik er al van deze appels bij gedaan. Vandaag maakte ik appelmoes voor het avondeten en maakte nog een kom voor in de diepvriezer. Hoewel je naar het schijnt ook appelmoes kan bewaren in glazen potten, net zoals je met confituur of tomatenpuree doet.
Na het avondeten was er nog appelmoes over, ik had ook nog bladerdeeg in de koelkast. Dus maakte ik nog een vlugge versie van appeltaart. Bladerdeeg in de taartvorm, daarop appelmoes wat rozijntjes erover en hopla de oven in.
Het is een versie appeltaart a la appelstrudel.

1 opmerking:

Juud zei

mmmmm lekker..hij was zeker zo snel op en zo lekker dat je er geen foto van hebt kunnen nemen?