donderdag 8 november 2012

creatief met kliekjes


Deze week ben ik vrij creatief geweest met kliekjes. Voor degene die geen kliekjes kennen, het is eigenlijk restjes van eten/ maaltijd.

Maandag maakte ik van broodjes pizzabroodjes. Makkelijk, simpel, bugetvriendelijk en lekker..... en je kan er veel restjes in "kwijt".
En veel heb je niet nodig. Broodjes, tomatenpuree/ saus of restje spaghettisaus,olijfolie, paprika, kaas, hesp, pizza/spaghettikruiden ..... neem een kijkje in de koelkast en vind misschien nog wel iets voor erbij.
Snijd de broodjes doormidden en leg deze op een bakplaat
Besmeer de helft met tomatenpuree of spaghettisaus
als je tomaten puree hebt bekleed je de broodjes met stukjes hesp, paprika, .... net zoals je anders een pizza zou bekleden. Geraspte kaas , beetje olijfolie, kruiden erover en in de oven van 180° voor een 10-15 min tot de kaas gesmolten en gekleurd is .

Dinsdag had nog ik een halve bokaal,tomatenpuree ( zelfgemaakt van eigen gekweekte tomaten) over. Tja dat werd dan soep.
Grote ne kleine M eten niet graag groenten, maar verse soep kan er steeds in. Niet gemixt, met balletjes. Dus dinsdag een grote pot soep gemaakt. Ze kwamen thuis eten,dus had ik soep voorzien als lunch. En ze smaakte, want de grote pot was bijna leeg toen ze terug naar school vertrokken.

Op woensdagmiddag eten we steeds pasta. Gisteren was het spirelli ( zonder saus erover)en ik had nog wat over.
Woensdagavond eten we altijd soep met brood erbij. We kunnen dan meestal pas eten om 20u .
Want grote M heeft training van 16u30 tot 19u30.
Ik maakte gisteren opnieuw verse soep en maakte er een maaltijdsoep van. Soep met de rest van spirelli erbij, de spirelli vervangde de vermicelli.
De rest van de soep steek ik in de diepvriezer. De diepvriezer werd gisteren nog gevuld met andere dingen. Makkelijk, dan heb ik volgende keer minder werk. Dan kan ik eens " lui" zijn :-)
Al mocht er nog saus over de spirelli geweest zijn, zelfs dit kliekje kan je nog verwerken tot soep, zag het onlangs op tv, maar nog niet zelf geprobeerd.

Vandaag ,geen kliekjes op de menu :-).

 

Geen opmerkingen: