zondag 11 november 2012

rijk gevoel

De laatste tijd sta ik echt in opruimmodus. Wekelijks ruim ik toch heel wat zakken en dozen weg.
Nu hoorde ik vorige week op school dat ze bij welzijnschakels ook speelgoed kunnen gebruiken.
Dus ben ik vorige week een versnelling hoger geschakeld en ben ik goed aan het ruimen. Woensdag is manlief thuis en dan gaan we de zakken en dozen die al klaar staan naar de parochie brengen, voor welzijnschakels. Eigenlijk verschiet een mens er toch van hoeveel een gezin bij houdt.
Goede kledij deden we al langer weg naar iemand die dit kon gebruiken om uit te delen aan de mensen, neen niet aan "vreemdelingen" maar aan Belgen.
Die persoon zei eens "als je zou weten hoeveel mensen echt in armoede leven,je zou ervan verschieten"
Welzijnschakel is dus ook zo een vereniging die voedselpaketten, kledij, speelgoed, ...... aan mensen geeft die in armoede leven. Ben nu wel van de gedachte " zolang ik kan geven  heb ik het goed"
Gisteren zei ik nog tegen manlief als je kan geven aan instanties zoals welzijnschakel ,geeft dit wel een rijk gevoel.

Onze kinderen beseffen soms niet, hoe goed ze het wel niet hebben. Zelf probeer ik dit wel aan grote en kleine M mee te geven. Want voor hen is het "normaal" dat ze leven in een wereld vol GSM's , ipads, ...... Soms hoor ik wel tijdens het half uurtje lezen op school,dat de kinderen dit echt gewoon vinden. Dan zijn 8-jarigen bezig over de hipste gsm-modellen dat ze het krijgen voor hun verjaardag. en hoeveel er op deze leeftijd al een gsm hebben. Grote M hoort daar niet bij, hij  durft de vaste telefoon nog niet op te nemen als die rinkelt. Wat zou hij dan doen met een gsm!!!!

1 opmerking:

Juud zei

kjell neemt ook de telefoon nog niet op hoor. Niet echt nodig en zo kan ik zelf beslissen of ik aanneem of iemand later terug bel.computer en gsm zijn nog ver weg voor hem gelukkig