maandag 22 april 2013

Tuinwerken

Met het mooie weer van de voorbije dagen,veel tijd doorgebracht in de tuin. Tja een lange strenge winter laat zijn sporen na.
Vorig jaar werd het hoogstnodige gedaan omwille van de geboorte van baby M , met keizersnede. Als ik toen ik de tuin had gewerkt had ik de volgende pijn in mijn buik.
Onlangs had ik de hortensia al gesnoeid. Gisteren stond de perken onkruid vrij maken  op de planning.  1 perk in volledig klaar. Kleine M wilde helpen, die had ik de bladhark gegeven en die mocht takjes, ..... onder de bomen harken.
Moet zeggen hij heeft zijn best gedaan;-)
De lavendel staat er maar treurig bij, weet niet of die er nog zal doorkomen. Ik zag wel dat de kerselaar al enkele bloesems vertoonden.
1 rozenstruik is ook al enkele takken kwijt, die stonden volledig droog. Snoeien komt nog.
Grote M wil al zaaien dus op zijn stukje is er al rode biet, worteltjes, radijsjes en "Milan"sla gezaaid.
De aardappelen heeft manlief vorige week al in de grond gestopt.
Voor de peultjes hebben we zaterdag eerst nieuwe palen in de grond geklopt en er draad tegen gezet. Dus die kunnen eens deze dagen ook in de grond.
Zo zal de tuin toch wat "toonbaar" zijn op 9 mei, als kleine M zijn eerste communie doet

Geen opmerkingen: