woensdag 25 november 2015

kind zijn ....

Ik vraag me al hoeveel kind, een kind bij sommige leerkrachten mag zijn. Bij baby M , merk ik dat hij al veel "moet" kunnen voor zijn leeftijd. Hij is net 3,5.
Ik begrijp wel als een kind al vrij veel kan het voor de juf makkelijker is. Maar bij een aantal dingen heb ik toch wel mijn bedenkingen en of alle kinderen dit aankunnen, kunnen plaatsen, ......

* Zo moet hij sinds 1,5 à 2 weken zelfs zijn jas kunnen dicht ritsen.
* Gisterenmiddag had hij al verteld dat hij een "grote" jongen was. Als hij bij mij drinkt noemt hij dat  tutten.  Gisterenmiddag wilde hij dus niet niet tutten want dat was voor baby's ( na zijn middagdutje om wakker te worden wel en 's avonds ook)
* Deze ochtend kwam hij vertellen dat hij niet meer op het potje mag, maar op het toilet moet gaan
( heel fijn omdat te horen, zeker als je weet dat hij thuis vertikt om zindelijk te zijn en we al blij zijn dat hij toch eens op het potje gaat  )
* Enkele weken terug kregen ze testen en punten op puzzelen, begrippen : voor ,achter , naast ( nog net niet links en rechts) op en onder , ....
* zelfs op hun werkjes worden ze beoordeeld en schrijft de juf de nodige commentaar.
Zo kan ik nog wel even doorgaan.

Dus hoeveel kind, mag een kind dan nog zijn als de lat in het 1ste kleuterklasje al zo hoog ligt. Ben benieuwd voor morgen op het oudercontact.

Geen opmerkingen: