zondag 9 augustus 2009

Appeltaart




Omdat we veel appeltjes in onze tuin hebben, maak ik er graag gebruik van.
Het zijn kleine zoete appeltjes, dus héél lekker om zo op te eten , of om te verwerken.
Dus deze morgen aan de slag in de keuken. Was dan toch al cake aan het maken. Dus kon dit er ook nog wel bij.
En omdat ik nog niet echt een recept hebben, waarvan ik zeg dit is echt mijn topfavoriet heb ik gekozen voor :
Bretonse appeltaart.
benodigdheden:
* appeltjes
* bladerdeeg
* 100 gram boter of margarine
* 35 gram maiszetmeel
* 3 eitjes
* 175 gram fijne suiker
Werkwijze
bakvorm bekleden met het bladerdeeg. De vorm vullen met de geschilde, in stukjes gesneden appeltjes.
Boter of margarine smelten, de suiker en maiszetmeel en eieren mengen. De boter erbij voegen en dan alles goed loskloppen tot er geen klontertjes meer zijn.
Het mengsel over de appeltjes gieten. Ik heb er nog een beetje kaneelsuiker overgedaan.
Dit alles in een voorverwarmde oven van 180° voor 45 min, ( afhankelijk van oven tot oven)
De mijne hebben er 60 min ingestaan.
Smakkelijk

Geen opmerkingen: