vrijdag 19 februari 2010

opgelucht

Deze avond ben ik met een grote haast met mijn hondje naar de dierenarts geweest. Gisteren had ik door dat ze moeilijk haar hoopje kon doen. Dus ik dacht dat ze geconstipeerd is/ was.
Deze avond weer hetzelfde, zag ze persen en hoorde haar kreunen van kracht te zetten. Dan ging ik proberen of er niks in de weg zat,tja als pekinees kan je pels klitten en zeker als je een hekel hebt aan borstelen. Dus hulp ingeroepen,maar wat ik zag deed mijn hart zoveel sneller slaan .
Om kwart na 5 gebeld naar de dierenarts en om 6 u mocht ik al langskomen. Ik vreesde het ergste. In september was ze geopereerd aan een onstoken zweetklier,die begon te verkankeren,maar het was geen kanker. Vandaar dat ik het ergste vreesde.
Bij de dierenarts zei ik hem, het ziet er niet goed uit. Hij zei, alles komt wel goed. De dierenarts kennen we vrij goed, want vroeger gingen we er ook met onze poezen en ons hondje dat we toen hadden. Het is een type dat recht voor raap is, maar een dier niet vlug opgeeft.
Hij keek, en eigenlijk viel het mee. Er was haar beginnen klitten, er hing verdroogde stoelgang in en dat vormde echt een koek tot tegen haar billen. De dierenarts heeft alles weggeknipt.

Tja normaal gaat Boinair regelmatig naar de hondenkapper. Maar nu is het echt een tijd geleden. Nadat ze was geopereerd, hadden we alles goed laten genezen,maar alles was genezen en het begon te vriezen.
Dus ik ben het type, als het beestje geschoren is gaat ze met het vriesweer verschrikkelijk kou hebben. De dierenarts zei me, ze zal er beter tegenkunnen dan jij.
Dus volgende week maar eens bellen.

En ik die dacht, dat het zo ernstig was ,voel me zooooooooooooo opgelucht. Ik had zoiets van dit kan er deze week nu ook nog wel bij.

Boinair heeft weinig last van een typisch pekinees karakter ( koppig,eigenzinnig, ....)ze is bijna het tegenovergestelde. Maar toen het probleem verholpen was, ging ze wat zielig doen.
Zelfs nu we al een dik uur thuis zijn, is ze nog zielig aan het doen .
Want zielig doen kan ze zoals de beste,want dan krijg je dubbele aandacht.
Als dat geen hondenleven is.

1 opmerking:

Juud zei

hahaha slim hondje dus. Hoplijk zal t deze week weer goed gaan met haar