zaterdag 27 februari 2010

Paniek

Daarnet had ik prei uit de tuin gehaald. Het grove werk om die proper te maken had ik in de tuin al gedaan. Bij het versnijden van de prei, kwam ik een dikke vette rups tegen. Ik zeg dit en grote M en kleine M begonnen op eens mag ik eens kijken.
Ik laat hen die rups zien. Ze vonden het beide maar een "vies" iets.
Vertel hen dat ze in sommige landen rupsen eten.
Kleine M vol overtuiging, ik moet die soep niet hebben ze, ik lust dat niet rups.
Grote M ging er mee in op. Grote M zei ook dat hij al eens een rups had platgetrapt bij manlief in de tuin. Vertelde hem als je dat nog eens ziet ,mag je dat aan de kippen geven. Grote M vraagt waarom, ik zeg kippen lusten dat graag. Toch ook maar vies hé ,zo een rups opeten met haar en vel.
Beide waren vol overtuiging dat ik de rups in de soep ging doen.

En op soep is grote M al vrij moeilijk. Want gemixte soep moet hij niet hebben. daar zit volgens hem ook geen groenten in. Hij moet altijd soep hebben met "stukjes".
Nog het liefst, kippensoep met veel groentjes en stukjes kip.

Kleine M eet dan vooral soep om de balletjes.

Geen opmerkingen: