dinsdag 13 april 2010

De tuin half april

Gisteren en vandaag nog verder in de tuin gewerkt. Gisteren een beetje met een dubbel gevoel. Het was gisteren 4 jaar geleden dat mijn grootvader was overleden.
Hij was echt mijn maatje,pépé voor ons,voor grote M en kleine bompa. Bompa had echt gewacht om kleine M te zien. ( Maar dat even terzijde)

Dus gisteren geprofiteerd van het mooie weer.
Wat heb ik geplant ?
* peultjes
* sjalot
* ui

Daarna was ik begonnen om het gras te ontmossen of verticuteren. Maar kan eigenlijk beter zeggen ontgrassen.Zoveel mos staat er in het gras.

Vandaag heb ik de speeltuigen een grondige wasbeurt gegeven.
Daar was ik ook wel even zoet mee. Daarna heb ik nog het 1 en ander geplant en gezaaid.
In de serre heb ik nog sla en spinazie gezaaid.
Buiten de serre heb ik nog kamille gezaaid. Goed voor kamillethee.

Dan heb ik 3 braamstruiken geplant; 3 verschillende soorten:
* Thornless Evergreen
* Thornless loganberry
* black Satin

2 opmerkingen:

Juud zei

oh wat super zeg zoveel nieuwe planten. he leuk zeg peultjes die wil ik ook wel in onze moestuin!nog nooit gehad...eens zien hoe ik daar aan kom.gewoon van zakje zaad toch?

Sabrina zei

inderdaad, in tuincentra vind je er verschillende.
Anders moet je me maar eens mailen dan kan ik je er meer over vertellen.