vrijdag 23 juli 2010

Wat groeit er in mijne hof??

Heb eigenlijk soms de indruk dat er minder groenten dan anders groeien.
Vraag me niet waarom ik dat denk, want dat weet ik niet. Misschien komt het omdat alles een beetje later is. Eerst door het koude voorjaar,en dan door de droogte van de voorbije weken.

Voorbeeld onze spinazie, die kwam mooi uit maar dan groeide hij bijna niet door. uiteindelijk begon hij te groeien, maar dan groeide hij door tot zaadvorming wat ook niet de bedoeling was. Gelukkig had mijn oom ( die ook mijn buurman is) spinazie in overvloed en hebben we daar massa's van gekregen. Gelukkig hadden we wel 2-3 porties uit de serre.

De uien en sjalotten zijn ook niet zoals anders. De sjalot is groter en dikker dan de ui.

Aardbeien hebben we ook niet veel gehad. Heb er geen confituur van kunnen maken.
Wat ik wel jammer vind.

Peultjes hebben we ook maar 2 porties gehad.Net zoals de boontjes die groeien ook niet echt zoals het moet.

Wat er wel goed groeit zijn de courgetten en de pompoenen,die doen hun best. Ok ja ik geef hen op de droge dagen,de nodige litertjes water. Het is wel regenwater dat we op verschillende plaatsen opvangen.

De tomaten in de serre groeien ook goed, maar nog geen rode te bespeuren. Hoop echt dat we binnenkort de eerste tomaten kunnen oogsten.



Wat heb ik vandaag nog gezaaid:
* worteltjes
* radijsjes
* sla
* rode bietjes

1 opmerking:

Juud zei

hier precies t zelfde. de courgettes gaan goed. aardbeien deden t niet. en tomaten worden maar niet rood!