vrijdag 15 april 2011

Wanneer ??

Gisteren las ik op een andere blog,dat deze persoon zich afvroeg als ze een blog leest wanneer iemand begint te bloggen, wanneer iemand met zijn / haar hobby begon.
Dus dacht ik waarom daar eens geen logje overschrijven.
Eigenlijk ben ik een creatieve 1000-poot. Borduren,doe ik het langste en blijft mijn favoriet, heb een periode kaarsen gemaakt, breien is er op het laaste moment bij gekomen. Vroeger op school,kregen we ook breien maar dat was niet echt aan mij besteed. Had als alles was afgewerkt de kromste breinaalden allertijden.

Wanneer ik eigenlijk begon aan mijn hobby?

Denk dat mijn allereerste werkje was van toen ik een 10 jaar was. Mijn mama heeft het nog steeds liggen. Het was toen een voorgedrukt lapje voor op de kast ofzo te leggen. Daarna ben ik begonnen met theenapjes te borduren.
Maar op de duur had ik op een week bijna een theenapje klaar. Mijn mama borduurde ook. Het is eigenlijk mt de paplepel meegegeven.
Mijn zus heeft een aantal jaren een naaibenodigdheden-winkeltje gehad. Dat was voor ons een paradijs.
Toen ben ik begonnen met telpakketten. Dat is ondertussen een 15 jaar dat ik dat nu doe.
Na de geboorte van mijn meisje, ben ik ook engeltjes en eekhoorntjes beginnen maken.Dit is soort van therapie,vooral rond de dagen van mijn engeltje of op moeilijke momenten.
Merklappen, is dan weer iets voor mijn papa. Hij vond dat supermooi. Dus als "eerbetoon" voor hem.

Met breien ben ik een 5-tal jaar bezig. En door de wol te ontdekken van tucana's dream. Eens je met die wol aan de slag bent geweest, is er geen andere.

Mijn bakhobby,die heb ik van mijn grootmoeder langs vaders kant. Zij bakte ook regelmatig. Vooral met feestdagen, dan bakte ze haar "legendarische" taart, rozijnenbrood,dat sneed ze dan op haar schoot. Het brood tegenhouden met haar ene hand tegen haar buik. En snijden maar,echte gelijke sneden. Het werd precies met een snijmachine gesneden.

3 opmerkingen:

sarams1987a zei

Hey Sabrina,

Bedankt om een berichtje na te laten op mijn blog.

Inderdaad soms vraag ik mij dat eens af, daarom dat ik het eens vroeg op mijn blog :)

Amai, jij bent al lang bezig met borduren, leuk :)

Wat borduur jij dan het liefst, telpatroon, voorgedrukt,... ?

Mvg Sarah

Sabrina zei

Ben inderdaad al lang bezig. Het allerliefste doe ik telpatroon.

Juud zei

leuk hoor al die hobby's he..hahaha ik kene r nog wel een paar van je!