maandag 7 januari 2013

Stil

Wat is het stil in huis. De jongens zijn terug naar school.
Eigenlijk ben ik wel "blij" want de voorbije 14 dagen waren allesbehalve fijn. Eigenlijk erg om dit te schrijven.  Nu geniet ik van de stilte, de radio, ....
De reden dat ik blij ben dat ze naar school zijn is: De voorbije 14 dagen hebben ze constant ruzie gemaakt. Letterlijk vanaf ze wakker waren ( lees van rond 7u). Je kan het zo gek niet bedenken of er was ruzie.of gekibbel.
Dan was het grote M die begon, daarna kleine M.
De ene keer zei grote M iets, dan begon kleine M te krijsen, grote M reageerde daarop, kleine M krijste nog wat harder.
De andere keer begon kleine M lastig te doen, grote M begon dan weer iets anders.
Straffen bracht geen soelaas, want het deed hen niks.
Dan kwam erbij deze week nog bij ,dat grote M agressief begon te doen ( doet hij om zich af te reageren als hij bepaalde perso(o)n(en) gezien heeft, deze week 2 keer)
Gisteren had ik dus echt een rotdag, het stak me allemaal tegen, de verbouwingen, de ruzies, ....
Dus zalig de stilte, lang leve het (op)ruimen,.......

1 opmerking:

TIO zei

Wat jammer!
Hier kunnen ze er bepaalde dagen ook wat van... van ruzie maken, straffen helpt hier wel, en als het echt TE wordt gaan ze maar alleen op hun kamer gaan spelen.
Oei, wat erg en raar dat hij agressief wordt van bepaalde personen te zien... daar meot toch een achterliggende reden voor zijn...

Ondanks hier een fijne 2weken geniet ik ook van de stilte en de rust hoor, en daarvoor moeten niet alleen de kinderen weer naar school zijn, ook mijn man moet dan gaan werken zijn, anders heb ik nog geen stilte in huis :-) hihi.