zondag 23 juni 2013

positief gesprek

Vandaag was het slotvergadering van turnen. Dan bespreken ze het afgelopen jaar, de wedstrijdresultaten, de verdeling naar volgend jaar toe, ....
Na afloop kwam de hoofdtrainer even bij manlief. G kwam vragen of grote M al een beslissing had genomen volledig stoppen of blijven trainen. G zei dat M het afgelopen jaar heel veel vooruitgang had gemaakt. Ergens maken ze dit zelden mee. G zei ook ,zou het jammer vinden mocht M stoppen.
Dus had manlief verteld, hoe hij reageerde op de beslissing dat hij volgend jaar geen wedstrijden mag doen.  En zijn reactie, als ik stop zie ik mijn vriendjes niet meer, doe ik verder zie ik ze nog wel.
Dat vond G een positieve reactie.

De mama van R & R vroeg ook al of grote M een beslissing had genomen. Want dan zou het voor R ook iets makkelijker zijn. Want voor R is het dan nog moeilijker want zijn broer mag wel verder doen en wedstrijden.
Dus R en grote M zitten op hetzelfde schuitje.

G de hoofdtrainer zei ook tegen manlief ,dat dit jaar een sabbatjaar is voor grote M. Ze gaan er voor zorgen dat hij zijn zwakheden kan bijwerken en er misschien volgend jaar terug kan deelnemen aan wedstrijden. Want zoals grote  M leeft voor wedstrijden zouden alle gymnasten moeten zijn ;-)
Hij kijkt er naar uit, doet graag wedstrijden, houdt van de sfeer, zenuwen heeft hij onder controle ( of als hij er heeft dan heeft hij ze goed onder controle) ........

Geen opmerkingen: