donderdag 18 september 2014

voedselverspilling

Deze avond na schooltijd ga ik eens een babbelke doen met mijn oudste zoon.
Gisteren zag ik hem met zijn appel uit zijn boekentas vlug naar buiten lopen. Er was met moeite 1/4 van op, volgens hem was de appel heel zuur.  Hoewel de appels dit ik koop altijd zoete soorten zijn , Royal gala, jonagold, ..
Het zijn dan ook de kidsappels, die niet zo heel groot zijn.

Maar deze morgen toen ik de groencontainer opendeed zag ik een appel liggen waar met moeite aan was geknaagd , een muizenhapje




Dat gaat me toch net iets te ver.
De jongens krijgen alle dagen fruit mee naar school. Omdat het al geen grote fruit en groenten eters zijn. Grote M had ik op school al eens betrapt toen hij zijn wortel weggooide waar hij met moeite  1 hap van had genomen.
Ze mogen zelf kiezen en dan nog weggooien. Maar grote M is op dat vlak ook wel vindingrijk met smoesjes als hij het terug meebrengt naar huis.
* hij had er geen zin in / Geen honger
* Heeft geen tijd gehad om het op te eten
* Er was een plekje op
* Ze hadden extra speeltijd en zijn fruit lag nog in de klas en ze mochten er niet om.
* te zuur

Kleine  m is er een beetje anders in, maar ook kieskeurig.
* Peer mag niet te rijp zijn, met een vorkje want het is glibberig
* druiven zonder pitjes
* een kleine appel , 3 partjes die niet te groot zijn
* Een kleine wortel
* héél af en toe komkommer in frietjes gesneden zijn, zonder de zaadjes want dat is blubberig


3 opmerkingen:

Miss Milla at Home zei

Herkenbaar! Mijn kleinste is ook niet zo'n fruit- en groente eter. In de vorm van soep wil hij wel zijn groentjes eten. misschien maar eens een smoothie of zo proberen te maken van het fruit.

Sabrina zei

Smoothie moet ik niet maken voor hen . Dat is vies, dat ruikt zo raar en die smaak en zuur dat het is.

Nicole Orriëns zei

Goed dat je het bewijs hebt gevonden! Inderdaad jammer van zo'n appel.

Hopelijk kun je hem er van overtuigend dat dit zonde is.

www.huisvlijt.com