zondag 22 maart 2015

Wat groeit er al in de tuin

Enkele weken geleden heb ik binnen al wat voorgezaaid. De tomaten, die groeien  rustig ,binnenkort kan ik ze ruimer planten in hun pottekes.
De tuinbonen die groeiden veel vlugger. Vorig jaar had Grote M ook een tuinboon mee van school, die groeide naar mijn idee toch iets trager .
In de serre staan er al slaplantjes, zijn er radijsjes gezaaid en snijsla is er ook gezaaid.

In de tuin staat er nog verse spinazie ( winterreuzen) deze soort zaai je in de herfst en kan er in de winter en het voorjaar van oogsten.
Een klein plukje kervel die de winter heeft doorstaan staat er ook fris bij,dus hier van kunnen we ook nog oogsten.
Deze middag had ik een slaatje gemaakt van rode bietblad( Egytische, hiervan kan je de jonge blaadjes eten die stond nog in de serre), kervel, peterselie ( uit de serre) kleine spinazieblaadjes

1 opmerking:

Nicole Orriëns zei

Dat klinkt veelbelovend vind ik!

Huisvlijt