donderdag 23 december 2010

Toetsen

Vandaag had grote M zijn toetsen map mee. Het waren goede punten het "minste " was 57/60. Vooral rekenen was super goed bijna allemaal 10/10.
Dit terwijl als hij als huistaak rekenen heeft moeilijk doet. Dan moet ik er echt bij zitten en hem bijna zeggen wat hij moet invullen. "Want volgens hem kan hij dat niet"
Ik heb wel al gemerkt dat we we bij grote M de lat iets hoger moeten leggen. Anders vind hij alles te vanzelfsprekend.

Gisteren nog, ik las in zijn agenda dat hij moest lezen. Bleek hij had zijn leesboek niet bij. Ik zeg tja het zal geen lezen worden want je hebt je boek niet bij. Was hij boos op mij omdat hij zijn leesboek niet meehad.
Zeg hem M je moet niet boos zijn mama, jij bent je boek vergeten en te hopen dat je morgen geen leestoets hebt,anders heb je grote pech. We hebben dan gelezen in een boekje van thuis.
Bleek vandaag door een babbeltje te doen met andere ouders, bijna niemand had zijn boek mee. De juf had het fout in de schoolagenda laten zetten. L zijn papa had bijna gebeld om te vragen of M zijn boek meehad. Maar M en L zijn zo beste vrienden dat ze elkaar indekken. Soms lijkt het of ze spreken af.

Van vriendschap gesproken , ik was gisteren vergeten de schoolagenda te handtekenen. Had L een "krabbelke" gezet. Grote M zei "tja de juf was echt boos"
Het zijn er me toch 2 M en L. Zie je op school de ene weet je dat de andere volgt.

1 opmerking:

TIO zei

Amai seg, super gedaan van hem, zoeen goede punten!
maar tegelijk ook een echt deugniet :-)