maandag 18 juli 2011

Warmoes of snijbiet

Deze middag stond er warmoes op het menu. In onze tuin staat er veelkleurige warmoes.

Ik had eerst de warmoes gestoofd en daarna kaassaus gemaakt.
Het dit gelezen op de site van de wassende maan. Maar zelf maakte ik mijn eigen variant. Aja ik zou ik niet zijn,mocht ik mijn eigen ding niet doen in de keuken. Ik gebruik meestal recepten als richtlijnen, maar doe verder gewoon mijn ding.
En lekker dat het was.
Warmoes is ook heel lekker op pizza met pijnboompitjes.

pizza met warmoes en geitenkaas.

* pizzabodems ( recept zie eerder bericht pizza) of kant en klare.
* tomatensaus om de bodems te bekleden.
* warmoes ( ook wel snijbiet genoemd)
* geitenkaas ( met of zonder spek rond)
* pijnboompitten
* olijfolie
* peper en nootmuskaat

bereiding

* De warmoes de bladeren van de stengels doen, we hebben alleen de bladeren nodig. De bladeren spoelen . Dan de bladeren opstoven in een beetje olijfolie en kruiden met peper en nootmuskaat.
Dit laten afkoelen.
* Als de pizzabodem bekleedt is met tomatensaus de warmoes er op leggen en verdelen.
* De geitenkaasjes erop verdelen en de geroosterde pijnboompitten.
Dit alles in een voorverwarmde oven van 200° voor een 10 tot 15 min.

1 opmerking:

Juud zei

dat klinkt erg lekker! word tijd dat ik t ook in de tuin ga zetten!