donderdag 12 augustus 2010

pruimentaart

Vandaag liep ik in de tuin en zag dat we veel kleine pruimen hadden. Eigenlijk mini-pruimen. Dus ben ik binnen om een mandje gegaan en heb dan pruimpjes getrokken zover ik kon. Mijn mandje was vlug vol.

Rond 5 uur kreeg ik het idee om een pruimentaart te maken. Dus heb ik vlug bladerdeeg gebakken in de oven. Stevige pudding/ custard gemaakt, ondertussen was mijn mama de pruimen aan het snijden en pitten aan het verwijderen.



Benodigdheden:
* 1 rol bladerdeeg
* pudding/ custard
* fruit naar keuze

Het bladerdeeg in een taartvorm blind bakken, +/- 20 min op 200 graden. pudding / custard maken van 1 l melk volgens de verpakking
Alles laten afkoelen, daarna de custard op de krokant gebakken bladerdeeg doen,gelijk verdelen en dan het fruit erop schikken.


Smakelijk !!!!!






een taart receptje voor een 100ste blogje :-))) ( als dat geen feest is)

2 opmerkingen:

moeke Vera zei

moet die nog id oven als de pruimen erop liggen?

Sabrina zei

neen ik heb dat niet gedaan. Anders heb je pruimenmoes. Nu is het dan zoals je fruittaart hebt.