dinsdag 25 januari 2011

kadokes

Vandaag las ik op blog van pluk de dag Sandra een logje over " kinderen willen GELD"

Persoonlijk vind ik geld geen leuk kado,zowel niet voor mezelf als voor kinderen. Dat levert bij ons,tussen manlief en mezelf soms de nodige woorden. Bij manlief zijn kant is dat altijd 25 euro. Niet meer of minder.
Persoonlijk vind ik ook een geldkado, komt niet recht uit het hart. Een kadobon, is dan weer iets anders.
Zo had ik onlangs kleine verschillende speeltjes gekocht voor de kinderen van zijn broer. Manlief vond dat er nog geld bij moest, ik vond van niet.
Manlief vond ook bij zijn broer hadden ze deze pakjes niet gevraagd, ah nee daar zijn ze ook van het idee " wij geven 25 euro,en jullie geven ons 25 euro" Ik ben van het idee, dan kunnen die kado's beter afgeschaft worden. Komt er nog bij je krijgt met veel moeite een dank je .
En als je kado geeft is dat met plezier en recht uit het hart.

Hoe denken jullie erover ??

3 opmerkingen:

TIO zei

mja... families kunnen daarin nogal verschillen he.
Bij mijn kant geven ze nooit geld, ne kadobon kan nog net maar geld nooit. Bij mijn schoonfamilie is dit geen probleem, als we echt niets weten of er wordt voor iets gespaard ofzo kan dat perfect. ook wij vinden dat niet zo erg om geld te geven als er echt niets geweten wordt.
Bij mijn familie is dat ook zo dat 25 euro, 25 euro is. Mijn schoonfamilie maakt dat niet uit, als het maar 22 is gaan ze geen 3 euro nog erbij geven, als het 27 euro is, is dat ook niet zo erg...

moeke Vera zei

ik vind dat dus een idiote bedoening. Ik geef jou 25 euro en een paar maanden nadien krijg je ze terug. Belachelijk. Stop er dan mee !!!
Zoals je al zei: koop/geef iets dat uit het hart komt ... waarde speelt hierin geen rol ... iedereen geeft naar eigen kunnen/naar eigen goeddunken ...

Oh ja, langs mijne man zijne kant zit het ook zo raar ineen ... :-)

Juud zei

elkaar geld geven vind ik niets dan kan je het beter afschaffen. ik ga liever voor wat iemand op zijn lijstje heeft staan.. of iets wat ik zelf verzonnen heb. dat is toch wel t allerleukste.voor mij beste vriendin is het erg leuk om steeds wat orgineels te verzinnen...en de hoogte van het bedrag van het cadeau is helemaal niet balngrijk dan