zondag 23 januari 2011

voorbereiding tuin

Vorige week alvast een lijstje gemaakt voor de tuin. Ondertussen heb ik al wat zaadgoed gekocht. Enkele groenten kunnen dan binnekort voorgezaaid worden.

Deze heb ik al gekocht:

* citroenbasilicum
* rode basilicum
* basilicum
* kamille
* chinese bieslook
* dille
* olijftomaat
* snackkomkommer
* rucola
* Aziatische plukgroenten

De kruidentuin zal dit weer wat uitgebreider worden. De groententuin daar blijven vaste klassiekers komen, maar ook enkele nieuwigheden:
Bij de klassiekers behoren:
* aardappelen
* worteltjes
* kervel
* peterselie
* lavas
* aardbeien
* verschillende slasoorten
* rode bietjes
* tomaten
* witte selder
*.....

Als ik zo bekijk zal er toch weer wat in onze tuin staan. Hopelijk heb ik van sommige groenten of kruiden een betere oogst als vorig jaar. Vorig jaar had ik bijna geen opbrengst van spinazie, maar heb wel massa's van mijn nonkel/ gebuur gekregen. Wat wij bijna niks hadden,had hij er veel te veel.

3 opmerkingen:

Juud zei

zet je er geen courgettes is? we waren vandaag ook aan t nadenken wat we in de tuin willen(moestuin is niet groot hoor. bonen wil ik ook weer maar iets meer dan vorig jaar. en nu ook snackkomkommers. de courgesttes deden t afgelopen jaar supergoed

moeke Vera zei

oh, ben echt wel jaloers als ik dit allemaal lees. Verder dan een 'kruidentuin' kom ik niet ... die moet dit jaar trouwens volledig heraangelegd worden :-)

Sabrina zei

@ Judith,


Ja courgettes, pompoenen, zijn er ook bij. De pompoenen waren vorig jaar minder en de courgettes ook. Misschien geen goede standplaats.