woensdag 26 januari 2011

Mysterie

Kleine M had een propje in zijn oortje. Hij heeft dat makkelijk, hij heeft hele smalle gehoorgangen. Het propje zat er blijkbaar al een tijdje. Want het was "versteend" Dus moest ik van de kinderarts 14 dagen speciale oordruppeltjes in zijn oortje doen om het soepel te maken .
Vandaag moesten we terug naar de kinderarts. Grote M voor een herhalingsinenting en kleine M voor het propje. Ik had niet veel meer oorsmeer gezien bij kleine M, dus ik dacht, het is een héél koppig propje. De kinderarts kijkt in zijn oortje,wat blijkt het propje is vanzelf verdwenen. Ze zag alleen nog een randje waar het vast zat,maar verder geen propje meer te vinden.
Naar alle waarschijnlijk is het ergens eruit gekomen, maar we weten niet waar. Zijn oortjes zijn zo zuiver nu dat ze zelfs goed kon zien achter zijn trommelvliesjes.

Grote M en de inenting, ik had niks gezegd want hij loopt wat zenuwachtig. Dus eerst was hij wat boos en kroop hij weg. De kinderarts al een verpleegster opgebeld voor hulp. Wij op hem in praten ; mams moet toch ook elke dag prikken,soms wel meerdere keren ( mijn mama heeft diabetes en spuit 1 keer per dag insuline)
Komt hij vanonder de stoel vandaan zegt hij tegen de dokter: ik heb een goed idee,ga héél hard op mijn tanden bijten dan voel ik het niet.
De dokter: dat is een super goed idee, jij bijt heel hard en ik prik.
Zo gezegd zo gedaan, zonder een kik te geven.
De verpleegster komt "vrolijk" te laat ,de dokter zei tis geen probleem meer hij wilde uit zijn eigen zonder problemen.

2 opmerkingen:

moeke Vera zei

flinke M !!!

TIO zei

Dat is heel flink van hem! Onze oudste heeft ook eens een keer een prop gehad, die had daar echt pijn van aan zijn oor toen... Na die 1e keer niet meer voorgevallen, of toch niet voor zover wij weten.